Isnin, 24 Disember 2012

Legoland Johor

Kami pergi ke Legoland pada hari Khamis 20 Disember 2012.  Bertolak dari rumah pukul 8.30 pagi melalui jalan Ulu Choh-Kota Iskandar sejauh 20 km.

Legoland di buka pukul 10 pagi dan kami terus ke FactorX, roller coaster berbentuk kereta   4 tempat duduk sahaja. Ayah seorang yang tak ikut sebab trauma selepas menaiki roller coaster extreme di Korea.   Seterusnya ke the Dragon, traknya lebih panjang tapi agak rendah berbanding yang tadi.  Hf dan ummi pula tak naik sebab .... ;).  Hf teringin nak naik pula, jadi sambung ke The Dragon Apprentice, roller coaster yang lebih kecil dan lebih sesuai untuk kanak2 macam Hf.

Yang paling ummi suka ialah 4D movie.  Anak2 suka Mindstorm, jadi mereka naik lagi sekali sebelum balik pukul 4.30 petang tu.  Cuaca baik hari tu, tapi hujan renyai2 sebaik kami beredar keluar.  Ayah suka Mini World dan ambik banyak foto di situ.  Hf  suka tengok bot dan lori2 kecil yang bergerak di situ.

Paling tak best ialah harga makanan dan minuman yang mahal.  Jadi sebaik-baiknya bawa banyak air mineral sebab ummi minum berbotol2 air hari tu.







Untuk ke Legoland, dari KL dan Singapura paling mudah ikut 2nd Link, kemudian exit Nusajaya  Dari JB, dari arah Danga Bay menuju Nusajaya/Kota Iskandar.  Dari Pontian dan sekitar, ikut Ulu Choh menuju Kota Iskandar.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan