Sabtu, 25 Jun 2011

Felda Hot Spring Resort, Sg Klah, Perak

Satu lagi tempat persinggahan  untuk berehat dalam perjalanan  ke Perlis tempohari.  Recommended rating *****   family friendly, best sangat.  Kalau datang dari KL,  dekat je  dengan Tanjung Malim memang boleh balik hari. Ada disediakan penginapan berdekatan, boleh sewa ramai2 buat family gathering.  Kami sudah beberapa kali singgah berehat  di sini dalam perjalanan dari Selatan ke Utara.


 Air panasnya ada  yang suam2 kuku sehingga yang panas mendidih.   Jangan risau sebab semua tempat dah diletakkan signboard  suhu air terutama tempat2 yang airnya melebihi 50 darjah Celcius. Ibubapa kena jaga anak masing2 takut mereka berlari masuk terus ke tempat air panas. Selipar Hf termasuk ke dalam takungan air mendidih sebab tanpa kami sedari dia  boleh panjat untuk berjalan di atasnya.  Mujurlah takungan  yang dibuat dari simen tu di tutup dengan pagar besi, cuma kaki kecil kanak2 mungkin muat untuk termasuk ke dalamnya.  Mujurlah selipar tu  terapung dan masih boleh ditarik keluar menggunakan ranting.



Ada juga kawasan yang dikhaskan untuk merebus telur.  Kita boleh bawa telur ayam dari luar  atau beli dari gerai  berdekatan.  Tempat tu sesuai sebab ada batu lekuk berisi air mendidih seolah2 periuk semulajadi.



Kawasan kolam mandi yang ada sliding tu pula air sejuk gunung sepenuhnya.  Kalau takut anak2 kecil termasuk ke kolam air panas, main air di sini je.  Kawasan air cetek dan dalam dipisahkan dengan kabel merah melintang ditengah2.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan