Sabtu, 11 Jun 2011

Sarah dan Fear Factor

Sarah budak yang paling lasak dalam keluarga ni selain Rayyan. Banyak benda dia dah buat, flying fox, jalan atas board walk tanpa papan, berbasikal sekitar UTM, bersukan. Tak tahu apa yang dia tak takut.

Tapi hari ni kami dah tengok ketakutan dia yg real. Kami pergi Kellie's Castle, dan tingkat teratas adalah bumbung rata tanpa penghadang. Yang lain2 semua selamba je jalan atas bumbung tu, Sarah yang baru nak naik terus terhenti dan pucat tengok kami. Dia tak jadi naik.



Bila disuruh juga, dia naik dan terus duduk diam berdekatan tangga. Dia tak berani nak angkat punggung pun atas bumbung tu. Muka Sarah nampak betul2 takut. Bila nak turun, dia yg pertama mengesot turun.



Memang sangat pelik dan menakjubkan,sorang budak yang lasak dan berani buat perangai macam ni. Sampai masa makan malam pun kami dok sembang psal ni. Kesian Sarah diam je takde pulak cuba menafikan atau terasa hati bila digelakkan oleh adik-beradik dan mak ayahnya.


Mula la keluar cerita Basel masa kecik yang tertinggal dari kami semasa di muzium sebab terlalu takut dan terpaku kat depan patung orang asli!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan